“Bonnie and Clyde” recenzija

Film inspiriran stvarnim događajima bande Barrow s početka 1930-ih godina

by Debonair

Film prati bandu Barrow koja je početkom 30-ih godina harala SAD-om. Njezini osnivači Bonnie and Clyde su vjerojatno najpopularniji kriminalistički duo. Banda se kasnije proširila i sastojala od 5 pripadnika. Film prati njihove kriminalne radnje diljem Amerike.
Njihov uspon, ali i neizbježan pad.

Za film koji traje 1h 52 min i u čijem je središtu najpopularniji kriminalistički duo ikada pomislili bi kako će biti puno akcije, strasti, uzbuđenja, kompliciranih odnosa i sukoba sa zakonom. No, nažalost tih dijelova ima jako malo i to malo akcije nije uzbudljivo. Treba priznati ipak kako je to film iz 1967. godine i kako nisu imali mogućnosti napraviti nešto bolje, ali za današnje standarde veoma dosadno i tupo. Fokus filma je totalno izgubljen.

Ono što me najviše nerviralo je količina “praznog hoda” u filmu. Idealno bi bilo, u svakom filmu, da svaka scena služi za izgradnju radnje ili lika. Kada imate scene, ili dijelove scena, koje ne služe tome, radnja se usporava i nepotrebno se ruši tijek filma. Tih dijelova je mnogo i tjera me da se zapitam je li direktor uopće imao viziju kako prepričati događaje.
Potencijal je bio ogroman, što sa strane akcije i ljubavnih strasti do psiholoških problema i razloga.

Iznenadio sam se kada sam primjetio kao da direktor brani i opravdava odluke te kriminalne skupine. U dijelovima filma ih se čak pokušava prikazati kao “Robin Hood” likove. Pljačka dućana gdje je ozljeđen zaposlenik, je okarakterizirana kao “samoobrana” od strane Clyde Barrowa i “ja nemam ništa protiv tog čovjeka”. ( osim činjenice da je upravo počinio kazneno djelo pljačke )
Pravi događaji su puno okrutniji i nasilniji, par sociopata je harao SAD-om i ubijao ljude i policajce, pljačkao banke i trgovine te svako malo krao aute. U filmu su ti dijelovi ublaženi i stvara se dojam kao da je direktor odbacio objektivnost i pokušao opravdati te njihove postupke. Te na kraju ih čak probao prikazati kao ljude koji nisu zaslužili svoju sudbinu.

U filmu ima mnogo zvijezda. U glavnim ulogama su Warren Beatty (Clyde Barrow) i Faye Dunaway (Bonnie Parker). Članovi zloglasne bande “Barrow” su bili još Michael J. Pollar (C.W. Moss), Estelle Parsons (Blance Barrow) i Gene Hackman (Buck Barrow). Gluma je bila neočekivano osrednja. Od ovakvih imena sam očekivao više. Istina je da su tada bili jako mladi, ali za ovakav “klasik” očekivao sam puno više. Dijalog je isto dosta loš, jako usporava radnju i ne prenosi dovoljne bitne informacije kako bi dobili veći uvid u njihovu organizaciju ili odnose.

Moj prijedlog je da ovaj film preskočite. Ne znam koji dio filma bi vas mogao zainteresirati ili bar zabaviti. Priča je u suštini zanimljiva i uzbudljiva preporučam da pogledate možda neki dokumentarac o tim događajima. Ovo je jedan od rijetkih klasika gdje smatram da je potrebna moderna adaptacija s gledišta Bonnie and Clyde.

Planiram pogledati film “Highwaymen” gdje su u glavnim ulogama Kevin Costner i Woody Harrelson. To je Netflixov film iz 2019. godine koji prati 2 detektiva koji su uspjeli stati na kraj Bonnie i Clyde. Bit će zanimljivo vidjeti priču s druge strane i modernu adaptaciju tih događaja.

Ocjena 6,75 / 10