“Money Heist” – 4.dio, recenzija

Serija koja je nakon 1. sezone bila u silaznoj putanji, može li išta spasiti u 4.?

by Debonair

Mega popularna serija koja na početku prikazivanja nije bila toliko popularna u Španjolskoj, ali otkako ju je otkupio Netflix i stavio na svoju internacionalnu listu, popularnost joj je rasla iz sezone u sezonu. U najnovijem 4-tom dijelu pratimo nastavak pljačke španjolske banke.

Radnja ove sezone je ista kao i prije. Pokušaj pljačke i bijega te nadmudrivanje profesora i policije. Onome tko je volio prijašnje nastavke i ova sezona će biti vrhunska.
Inovativnost je dotakla dno. Sve isto i već viđeno. Jedina promjena u ovoj sezoni je, nakon što smo prošle sezone dobili uvid kako je pola ekipe pedera, u ovoj dobivamo prvu transrodnu osobu. Jer je to jako bitno za pljačku. Naravno, potroši se brdo vremena na neke nebitne stvari vezane za tu osobu koja nema nikakvog smisla i samo služi za promoviranje liberalno feminističkog programa. A i prikazivanje te osobe dovelo je do rupa u radnji u prošlim sezonama. Kad smo kod forsiranog feminizma, oni žele da povjerujem kako je detektivka, koja izgleda kao da će svaki čas roditi i koja grca u hormonima, sposobna naporno i staloženo raditi detektivski posao. Svi ženski likovi moraju biti “badass”, a muški likovi idioti koji ne mogu spojiti dvije složene rečenice.
Još me više razljutio podatak da će biti još nastavaka ove sezone i da ova pljačka nije gotova. Koliko dugo se treba nešto razvući prije nego shvatite da radite loš posao ?

Bio bih sretan kada bi samo to bio problem u vezi sa ovom sezonom. Čak sam bio fasciniran kako je moguće da su pisci pisali takve gluposti. Naime, želite me uvjeriti kako se specijalac, član zelene beretke, ne zna osloboditi iz lisica? Sljedeću ga scenu prikažu kao Supermana i onda nakon toga napravi neku glupost samo da padne u nevolju. Totalne bedastoće.
Potom, vraćanje u prošlost bilo je samo trošenje vremena. Toliko scena sa Berlinom koje nemaju apsolutno nikakve veze sa radnjom sezone, niti sa emocionalnom karakterizacijom likova. Opisivali su neke nebitne stvari iz prošlosti umjesto da su nam samo prikazali kako su oni planirali tu pljačku. Odjednom je postalo bitnije kako se tko “osjeća” nego fokus na pljačku. Ne razumiju da neke scene “iz prošlosti” nemaju smisla jer rade rupe u radnji u prošlim sezonama, a i zbog tih scena, likovi koji u sadašnjosti donose odluke ispadnu glupi i nedorasli poslu.

O odlukama profesora i policije da ne govorim. Ponekad imaju neke stvarno pametne i briljantne ideje, da bi se u sljedećoj sceni neka glupost dogodila samo da radnja ne ide “glatko”. U redu, razumijem da se dogode greške i splet nesretnih okolnosti, ali objašnjenja zašto je netko nešto napravio i zašto je tako postupio veoma su smiješna.
Smatram kako bi se 90% nedaća koja su zadesile naše glavne junake moglo riješiti da su samo određenoj skupini likova stavili ljepljivu traku preko usta. Ili su je možda zaboravili kupiti ? Sjetili su se uzeti bazuke, ali u pljački banke ljepljive trake im ne trebaju ?

Kako se sezona približavala kraju tako su donešene odluke postajale sve nerealnije i prekomplicirane za izvesti. Zanimljivo je to da što je plan kompliciraniji, s tisuću različitih varijabli koje oni ne mogu kontrolirati, po logici serije, to ga je lakše izvesti. I ne razumijem zašto svaka nova sezona mora biti “veća”, “eksplozivnija”, “masovnija”, kada ono na što se moraju fokusirati je pametna radnja bez rupa i s pametnim odlukama.

Jedino što se nije pogoršalo je kvaliteta izrade scena. Čini se kako je Netflix povećao budžet, ali niti novac ne može spasiti loše pisanje.

Gluma je srednja žalost. Ipak se vidi kako to nije Hollywood. Evo pokušavam se sjetiti možda nekog lika ili scene koji je glumački odskakao od ostalih i koji se možda bolje prikazao, ali nitko mi ne pada na pamet. Da se razumijemo, glumci nisu loši ili očajni, nego jednostavno nemaju to iskustvo, što zbog svoje mladosti, što zbog manjka kvalitetnih projekata na kojima su sudjelovali. Ipak smo, pogotovo u današnjem dobu, navikli na jako visoku kvalitetu glume i onda kada se pojavi ovakva jedna ekipa koja je osrednja i koja teško prenosi emocije, tada jednostavno ne mogu biti zadovoljan viđenim.

Osobno mi se sezona nije svidjela, doduše nije mi se svidjela niti treća. Prva sezona je imala taj neki “efekt iznenađenja” jer još nismo vidjeli seriju s ovako isplaniranom pljačkom. No, nakon toga serija je u konstantnom padu. Vjerojatno bih odustao od gledanja da me prijatelji i ljudi ne pitaju za mišljenje o najnovijoj sezoni. Ono što mi najviše smeta su te glupe odluke nekolicine ljudi koje su mogle biti lako riješene. Serija me pokušava uvjeriti kako su oni godinama smišljali te planove i kako su na sve mislili, a potom naprave ogromne rupe u radnji i smisle neku glupost samo da se nešto događa, a pritom sami sebi kompliciraju radnju i rade rupe u priči.
Gluposti.

Ocjena 6,5 / 10