Mad Men

Zašto bi gledali seriju koja je počela prije 12 godina, završila prije 5, a glavna tematika joj je poslovni svijet?

Mad Men („Momci s Madisona“) je serija koja po mom mišljenju zaslužuje početak gledanja bilo kad. Smještena u 60-tim godinama prošlog stoljeća, u vrijeme kada se oblikovao moderni pojam zapadne civilizacije i konzumerizma promatramo kako se šačica ljudi predvođena karizmatičnim (i izmišljenim) Donaldom Draperom snalazi u „zlatnom dobu marketinga“ na aveniji Madison i burnih životnih ali i svjetovnih zbivanja.   

Odmah od početka uvedeni smo u svijet avenije Madison, centra svih marketinških agencija, jedno od najsurovijih poslovnih mjesta na Manhattanu. Alkohol i cigarete su sastavni element života. U priču nas uvodi Donald Draper, kreativni direktor „Sterling Cooper Advertising“ agencije pred kojim je jedan od najvećih izazova toga doba – kako se suočiti sa činjenicom da cigarete uzrokuju rak pluća?

 “My generation, we drink because it’s good, because it feels better than unbuttoning your collar, because we deserve it. We drink because it’s what men do.”

Roger Sterling

Donald Draper, osim što je jedno od najmuževnijih imena i ličnosti vjerojatno u povijesti televizije, je svojevrsni anti-heroj misteriozne prošlosti čija nam je unutarnja bitka jedna od glavnih tema koja se provlači kroz svih 7 sezona serije. Povremeno beskrajno samopouzdan, povremeno lomljiv kao kula od karata, ali uvijek naočigled jedan korak ispred svih, spreman sa sljedećom velikom stvari koja će prodrmati svijet marketinga. Naravno uza sebe ima predivnu ženu Betty i dvoje male djece Bobbyja i Sally te po svim mjerilima vremena, ali i danas savršen život. Nažalost, unutarnji nemir i želja za ispunjenjem, vrsta disonance između onoga što osjeća i ono što smatra da bi trebao i što zaslužuje osjećati ga vodi iz afere u aferu, u potragu za nečim drugim, uvijek se pitajući što zapravo on traži i kako mu je odgovor gotovo uvijek „ne znam“.

“If you don’t like what’s being said, change the conversation.”

Donald Draper

Betty Draper je prelijepa žena i predivan primjerak savršenog života kakvog su marketinške agencije 1960-tih pokušavale opisati i nametnuti drugima. Realnost lika je zapravo potpuno suprotna. Betty je psihički duboko nezadovoljna i bez, što ona smatra, trunke razumijevanja od strane društva. Sally, prvorođenu kćer Dona i Betty, upoznajemo kao curicu, praznu ploču po kojoj razvoj serije i događaji pišu i oblikuju je u ono što postane nakon 7 sezona i ono što će postati 40 godina nakon serije : boomer.

U agenciji radi širok spektar predivno opisanih i izrađenih likova, svaki od kojih zaslužuje cijeli paragraf za sebe, sa veoma zanimljivom dinamikom za koji bi mnogi rekli da je bezvremenska. Dinamika je temeljena na tome kako se muškarci i žene svih pozadina prisiljeni kompromisima, dogovorima, nadmudrivanjem i prevarama riješiti probleme koji su stavljeni pred njih i to sve na jedan gledatelju veoma zanimljiv često i humorističan način.

Blogs - Mad Men - Relive the Wildest Office Shenanigans With Mad ...

Kao završnu riječ htio bi navesti jedan od meni najzaniljivijih dijelova serije je promatranje kako svakodnevni bitni događaji na svjetskoj sceni u jednom od najturbulentnijih vremena u u Hladnom ratu (kubanska kriza, atentat Kennedya) zapravo postaju pozadinska buka kako likovima serije tako i nama  i kako taj „business“ avenije Madison preuzima glavnu pozornicu u životima svih tih ljudi. Upravo u tim dijelovima gledatelj može pokušati shvatiti nešto što je po meni i glavna ideja serije, a ta ideja je da bilo kakav kaos koji se događa oko nas blijedi u usporedbi sa kaosom koji se nalazi u nama.


Ocjena 8.5 / 10

Beshtija

Danas u Hollywoodu kažu da svatko može dobiti prava na seriju, zašto ih onda svatko nebi mogao recenzirati? Ovdje da pokaže da je i to moguće.

Napiši komentar